MOON punionice
Lako dostupna mjesta za punjenje električnih vozila su elementarna. MOON-ov portfelj uključuje široku paletu proizvoda koji zadovoljavaju najrazličitije zahtjeve.
Punjenje autobusa i kamiona
Isporučujemo infrastrukturu za punjenje visokih performansi za e-kamione i e-autobuse. Od savjetovanja i planiranja do ugradnje po sistemu "ključ u ruke".
Spreman na budućnost, učinkovit i savršeno prilagođen vašim zahtjevima.
Mali vodič kroz e-mobilnost
Punjenje električnih vozila popraćeno je mnogim kraticama i posebnim pojmovima. Ovdje smo sastavili najvažnije kako bismo Vam pomogli snaći se u svijetu e-mobilnosti.
AC
AC je kratica za izmjeničnu struju i skraćenica je za punjenje izmjeničnom strujom. Ovo je sporija verzija punjenja.
DC
DC je kratica za istosmjernu struju, odnosno punjenje istosmjernom strujom. DC punjenje je brza verzija punjenja.
HPC
HPC je kratica za High Power Charging i stoga je dio brzog punjenja i DC tehnologije.
CPO
CPO je kratica za Charge Point Operator – tvrtku koja je odgovorna za tehnički rad mreže za punjenje.
CSO
CSO je kratica za Charging Station Owner i odnosi se na vlasnika punionice. Često je CSO također CPO.
eMSP
eMSP is the abbreviation for e-Mobility Service Provider and refers to providers of mobility services (= charging station use).
CPMS
CPMS (= Charge Point Management System) omogućuje stručnjacima uvid, upravljanje i rješavanje problema na daljinu.
Roaming
Roaming omogućuje korištenje mreže punionica putem jednog korisničkog računa za punjenje.
AC vs. DC
Razlika između AC i DC punjenja je u brzini. Baterije električnih vozila zahtijevaju istosmjernu struju (DC). Kod punjenja izmjeničnom strujom (AC), ona se najprije mora pretvoriti unutar vozila. Kod DC punjenja pretvorba se odvija u samoj punionici.
AC ili DC? Vrijeme je u pitanju.
- Kod AC punjenja pretvorbu obavlja ugrađeni punjač u vozilu (OBC – on-board charger).
- Snaga punjenja veća od 50 kW smatra se brzim punjenjem (moguće i do 400 kW).
AC – kod kuće ili na poslu
Za AC punjenje najčešće se koriste zidni punjači – kompaktni i jednostavni za ugradnju, bilo kod kuće ili u tvrtki. Ako želite fleksibilnost bez dodatne instalacije, tu je mobilno rješenje: POWER2Go kabel za punjenje snage do 22 kW.
DC – napunite bateriju na putu
Za ljude koji često putuju i prelaze duže relacije električnim vozilom, brzina punjenja je ključna. Tu je presudna DC tehnologija. Punionica pretvara struju u istosmjernu (DC) iznimno brzo i pritom koristi prednost snažnijih mrežnih priključaka.
- Ovisno o kapacitetu baterije, punjenje od 20 do 80 % moguće je u 30 do 60 minuta.
- Brzina punjenja ovisi o dostupnoj snazi punionice.
- Na proces utječu i temperatura te kvaliteta mrežnog priključka.
Vrste priključaka u Europi
Vrste priključaka također su važne za učinkovitu infrastrukturu punjenja. U Europi su najrašireniji Type 2 i CCS2 (Combined Charging System) priključci. Oba su ključna za europsku infrastrukturu punjenja i značajno doprinose razvoju e-mobilnosti.
- Type 2 priključak: europski standard za AC punjenje i većinu električnih automobila.
- CCS2 priključak: namijenjen punjenju istosmjernom strujom visokih snaga, posebno na brzim punionicama.
Usporedba punjenja izmjeničnom i istosmjernom strujom
Punjenje izmjeničnom strujom ili istosmjernom strujom razlikuje se po brzini, ali i po ponašanju punjenja. Ovdje smo usporedili brzinu punjenja i krivulju punjenja za AC i DC punjenje.
Navedena vremena punjenja pojednostavljeni su primjeri temeljeni na najčešćim električnim vozilima. U praksi, proces punjenja ne odvija se linearnom krivuljom – slično kao kod punjenja pametnog telefona. Posebno kod brzog punjenja, snaga punjenja opada s porastom razine napunjenosti, pa često ima više smisla na duljim putovanjima puniti samo do otprilike 80 % kako bi se uštedjelo vrijeme.
Na stvarno trajanje punjenja utječe niz čimbenika, uključujući vanjsku temperaturu, temperaturu baterije, maksimalnu snagu punjenja vozila, veličinu baterije i sustav termalnog upravljanja. Stoga ovi podaci služe samo kao orijentacijska smjernica. Vrijednosti za DC punjenje temelje se na konzervativnijoj procjeni i uzimaju u obzir ravniju krivulju punjenja. U stvarnosti, rijetko se događa da vozilo puni stalno na maksimalnoj DC snazi – osobito pri višim razinama napunjenosti (iznad 60–70 %), snaga punjenja često značajno pada.
Često postavljana pitanja
AC sustavi za punjenje opskrbljuju vozilo izmjeničnom strujom (AC), koju integrirani punjač u vozilu – tzv. on-board charger (OBC) – pretvara u istosmjernu struju (DC). Razlog je taj što baterije električnih automobila zahtijevaju istosmjernu struju. Ova pretvorba u OBC-u rezultira nižim brzinama punjenja u usporedbi s DC punionicama, ali je istovremeno blaža prema bateriji te idealna za korištenje u privatnom, polu-javnom i javnom sektoru.
Za razliku od AC punjenja, DC sustavi isporučuju istosmjernu struju (DC) izravno u bateriju električnog vozila. Time se zaobilazi pretvorba preko vozila, što omogućuje znatno veće brzine punjenja.
Većina električnih vozila kompatibilna je s DC punionicama jer one podržavaju uobičajene standarde poput CCS2, CHAdeMO ili CCS1. Nova vozila u Europskoj uniji moraju udovoljavati CCS2 standardu, što dodatno pojednostavljuje pitanje punjenja.
Snaga punjenja (izražena u kW) ključan je čimbenik brzine kojom se vozilo može napuniti. Veći kapaciteti punjenja skraćuju vrijeme punjenja te predstavljaju važan korak prema masovnoj primjeni elektromobilnosti.
Naš POWER Charger opremljen je različitim sigurnosnim mehanizmima koji štite i vozilo i sam uređaj. U slučaju nepravilne uporabe, oni mogu u svakom trenutku intervenirati.
Kako mogu pronaći pravo rješenje za punjenje?
Želite znati koje rješenje za punjenje zadovoljava Vaše zahtjeve? Naša tražilica proizvoda pomoći će vam da brzo i jednostavno filtrirate prikladne opcije.